CLIL patří mezi moderní vyučovací metody, které se v současné době dostávají i do českých
škol. Jde o obsahově a jazykově integrované vyučování s cílem integrovat cizí jazyk do
nejazykového předmětu. Klíčovým přínosem CLILu je rozvoj kognitivních dovedností žáků a
fakt, že žáci jsou nuceni přemýšlet v cizím jazyce. Tato metoda navíc podporuje integraci
vzdělávacích oborů a průřezových témat s gramotností a dovednostmi potřebnými k osvojení
si cizího jazyka.
Ve 3.A probírali žáci v prvouce části rostlin, a protože jsme si v tu samou dobu připomínali i
Den země, propojili jsme tato témata a probrali je i v anglickém jazyce. Žáci se naučili popsat
části stromu, povídali jsme si o tom, proč jsou stromy důležité a na závěr jsme se naučili
básničku I am a tree. Pro třeťáky to byla výzva, ale díky tomu, že jsme poctivě nacvičovali
každou hodinu, se jim podařilo zvládnout i obtížnější text.
Ve 4.A nás v současné době čeká výuka matematiky v anglickém jazyce. Spojíme tak počítání
s anglickými slovíčky, která právě probíráme.
V budoucnosti se budeme snažit co nejvíce propojovat různé předměty s angličtinou a
posilovat tak mezipředmětové vztahy.
CLIL aneb když se propojí angličtina s prvoukou